Очима клоуна характеристика образу Шнир Ганса

Шнир Ганс серед беллевских персонажів, мабуть, найбільш ексцентричний, і не лише в силу свого темпераменту, але і по роду зайняття. Сам він на першій же сторінці роману рекомендується читачеві так: "Я клоун, офіційне найменування моєї професії - комічний актор". Конфліктна динаміка внутрішніх монологів Ш. Г., з яких і будується цей, як завжди у Генріха Белля, небагатий подієвістю і зовнішньою дією роман, багато в чому тримається на подібних протиставленнях суті і найменування, правди і соціально наказаних эвфемизмов. Мова Ш. Г. пістрявить лапками, в них забрані перейменовані, ошельмовані святенницькою суспільною мораллю поняття, герой не ризикує назвати любов любов'ю, він говорить "це", тому що інші називають любов не інакше як "плотським жаданням", світ переповнений словесними кліше, що спотворюють дійсність. Традиційна чутливість беллевских персонажів до подібних проявів соціальної брехні(метафорою цієї загостреної сприйнятливості стає здатність Ш. Г. чути запахи по телефону), їх дивність, дивакувата, що є зворотною стороною їх невміння, та і небажання, "йти в ногу з часом", доведена в образі Ш. Г. до неврастенічної крайності і посилена особистими знегодами: героя покинула кохана, яку він вважає своєю дружиною перед Богом, тому він п'є, безнадійно втрачає форму(під час останнього виступу він впав і розбився) і перебуває в стані істеричного розбрату з навколишнім світом. Усі позитивні опори беллевского світу в цьому романі віддані і продані: любов відняла, речі улюбленій понесені з шафи, звичний побут втрачений, у героя кінчаються сигарети, під кінець кави, його оточують голі, цегляно-коричневого кольору стіни чужої квартири, подарованої йому мільйонером-батьком без права продажу і обміну("типовий подарунок багача"), у нього болить нога. Красномовний сам перелік цих лих : контекст прози Белля такий, що для живописання особистої катастрофи досить вилучити з оповідання поезію побуту, змінивши її дисгармонією побутових негараздів.

Схожі записи з категорії Белль Генріх

Нелюдськість війни (за оповіданням Г. Белля «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…»)
Генріх Белль «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…»
Тема людської пам’яті в оповіданні Генріха Белля
Тема людської пам’яті в оповіданні Г. Белля «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…»
Протест проти війни у творчості письменників XX століття (за оповіданням Г. Белая «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…»)
Сумна клоунада головного героя роману Г. Белля «Очима клоуна»
Осуд антигуманної сутності війни в оповіданні Г. Белля «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…»
Мотив національної провини в оповіданні Г. Белля «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…»
Контраст шкільної ілюзії та воєнної дійсності (за оповіданням Генріха Белля «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…»)
Найвищою цінністю для Генріха Белля була людина, людське життя

Корисний матеріал? Додай в закладки:

Ви можете залишити коментар.

Залишити коментар