Вибір подальшого життя в романі Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»

У кожної людини, незалежно від освіти чи соціального статусу, має бути вибір щодо її подальшого життя, майбутніх можливостей. Цей вибір є вирішальним, він впливає на все життя і найчастіше є остаточним.

Життєвий шлях Чіпки був сповнений крутих поворотів, піднесень, падінь. І в певний момент він відчув необхідність вибору майбутнього шляху. Можливо, що він у чомусь помилився, можливо, вибрав не той шлях. Узагалі, такий вибір — це складне психологічне явище. І письменник це чудово розуміє, саме тому в романі він приділив цій проблемі стільки місця, звернув на неї увагу.

Усе позитивне, добре сперечається в Чіпці зі злим і навіть лихим. Соціальна несправедливість зламала душу героя, зруйнувала його психологічну рівновагу. І все це штовхнуло вчорашнього хлібороба, щасливого своєю працею, на криву доріжку — на розбійництво.

Маючи досить сильний характер, розумний Чіпка Варениченко сприймає становище рідного народу близько до душі. Соціальні негаразди, кривди людей боляче вражають його. І, не маючи іншого способу, він вирішує цю проблему як може. Себе Чіпка виправдовує, вважаючи, що робить вірну справу: «Хіба ми ріжемо? Ми тільки рівняємо бідних з багатими…» За високими позитивними цілями він не помічає, як переходить кордони можливого, за якими людське горе і ненависть. Але і на це в нього є виправдання: «Коли б можна, — увесь би цей світ виполонив, а виростив новий… тоді б, може, й правда настала!»

Чіпка зробив свій вибір. Інакше він не міг. Така сильна духом людина не може мовчати, не може сидіти склавши руки. Чіпці необхідно було вирішити для себе цю проблему, і він знайшов шлях, індивідуальний, специфічний вихід. Головний герой понад усе підносить ідею волі: «Воля для чоловіка… чарівне слово…»

Я хочу відмітити, що, можливо, за інших умов і обставин Чіпка Варениченко міг би і не стати розбійником, адже така поведінка головного героя — це ніби помста за несправедливо заподіяне йому зло. Це його кара цьому світові.

За життя Чіпка робить свій вибір не один раз. Він прагне нормально жити, вибирає щастя з коханою жінкою Галею. Веде господарство, хазяйнує. Його знову поважають у селі як працьовитого і розумного господаря. Але пройшов час, і Варениченко повернувся до минулого — знову почав пиячити, зайнявся розбійництвом, промінявши на це щасливе подружнє життя з Галею. Автор співчуває Чіпці і жалкує його дарма витрачену енергію, його загублену, втрачену силу.

Схожі записи з категорії Панас Мирний

Шлях Чіпки від Правдошукача до кримінального злочинця за романом «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» (3)
Шлях Чіпки від Правдошукача до кримінального злочинця за романом «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» (2)
Проблема вибору в романі Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» (3)
Проблема вибору в романі Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» (2)
Алегоричність назви роману Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» (2)
Ідейне значення жіночих образів у романі Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»
Алегоричність назви роману Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»
Проблема вибору в романі Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»
Шлях Чіпки від правдошукача до кримінального злочинця (за романом Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»)
Ідейне значення жіночих образів у романі Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»

Корисний матеріал? Додай в закладки:

Ви можете залишити коментар.

Залишити коментар