Як би склалася доля Пилипка в наш час? (за оповіданням Панаса Мирного «Морозенко»)

Тільки-но прочитала оповідання Панаса Мирного «Морозенко». Сум і тривога огортають душу. Починається оповідання сумною драмою, де йдеться про страшні злидні, нестерпні умови життя селянки Катрі та її сина Пилипка, й закінчується трагедією: маленький хлопчик Пилипко, щоб втішити й заспокоїти маму, йде у лютий мороз до хрещеного батька за новорічними подарунками, але, збившись з дороги, замерзає у зимовому лісі. Побачивши мертвого сина, вмирає й мати: не витримавши такого страшного удару, розривається материнське серце.

Мені дуже боляче. Шкода й Пилипка, і його матір. Я одразу замислююсь: а як би склалася доля Пилипка, якби йому довелося жити у наш час? І роблю висновок: однозначно, такої жахливої трагедії б не сталося. І Пилипко, і Катря були б живими.

Катря й Пилипко були дуже бідні. Це справді так. Але і в наш час далеко не всі живуть багато. Є і малозабезпечені сім'ї. Катря сама виховувала сина, і їй було дуже важко. Є і в наш час так звані неповні сім'ї, де в дітей є лише мама. Пилипкова матуся не мала постійної роботи, час від часу перебиваючись випадковими заробітками. Проте і в наш час є сім'ї, в яких батьки втратили роботу. Але такі страшні трагедії не трапляються.

Усе це завдяки тому, що держава наша піклується про дітей і матерів. Існує навіть ціла державна програма, за якою підтримують самотніх матерів, піклуються про права дитини.

Якби Пилипкові довелося жити у наш час, то умови його життя були б значно кращими. Він міг би виховуватися й навчатися у спеціалізованому інтернаті за невеликий кошт, а то й безкоштовно. У суботу й неділю мама б забирала його додому, а весь тиждень про нього б піклувалися вчителі й вихователі. А якщо б він навчався у звичайній школі, держава б забезпечувала його безкоштовним харчуванням, одягом, підручниками. А на канікулах — зимових і літніх — дітям з таких малозабезпечених родин держава надає безкоштовну путівку у табори відпочинку. На новорічні свята цим дітям обов'язково дають новорічні подарунки з солодощами. Мати Пилипка теж одержувала б відповідні пільги. І якщо б вона втратила роботу, то до того часу, поки вона не влаштується на іншу, їй також виплачували б грошову допомогу. Отже, вони не почували б себе приниженими й знедоленими. Пилипко б міг закінчити школу, отримати якусь професійну освіту, працювати.

І такої трагедії б не трапилось. Прочитавши це оповідання, я відчула гордість за нашу країну, за те, що вона піклується про своїх громадян. Хоч життя у нашій країні не можна назвати легким і безхмарним. Адже ми ще не подолали економічної кризи. І до світового рівня життя нам іще далеко. Але материнство й дитинство у нас надійно захищене.

Схожі записи з категорії Панас Мирний

Шлях Чіпки від Правдошукача до кримінального злочинця за романом «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» (3)
Шлях Чіпки від Правдошукача до кримінального злочинця за романом «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» (2)
Проблема вибору в романі Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» (3)
Проблема вибору в романі Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» (2)
Алегоричність назви роману Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» (2)
Ідейне значення жіночих образів у романі Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»
Алегоричність назви роману Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»
Проблема вибору в романі Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»
Вибір подальшого життя в романі Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»
Шлях Чіпки від правдошукача до кримінального злочинця (за романом Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»)

Корисний матеріал? Додай в закладки:

Ви можете залишити коментар.

Залишити коментар